Co je balík služeb

Balík služeb je bankovní produkt, který kromě běžného účtu obsahuje i další doplňkové produkty a služby svázané s běžným účtem. Běžný účet je základní položkou balíku.

Prodej balíku služeb je dobrým příkladem tzv.. "Up-sell" prodejní strategie bank. I když se balík služeb tváří jako jeden produkt za jednu cenu, ve skutečnosti si kupujete několik produktů a služeb současně. Podstatou tohoto typu prodeje je výhodnější cena za balík služeb, který kromě běžného účtu může obsahovat i:

platební kartu (standardní, prestižní, virtuální pro platby na internetu, doplňkovou),
služby elektronického bankovnictví (internet banking, mobil banking, SMS banking),
některé transakce zdarma (výběry z bankomatů, platby u obchodníků, inkasa),
možnost povoleného přečerpání, nazývaného také povolený debet či kontokorentní úvěr,
cestovní nebo úrazové pojištění,
zasílání výpisů zdarma atd..
Pokud byste si celý obsah balíku koupili k běžnému účtu jako zvláštní položky, zaplatili byste určitě více než za balík. Některé položky balíku se k obyčejnému účtu dokonce koupit ani nedají. Pokud Vám ale k běžnému účtu stačí jedna platební karta a internet banking, vyplatí se cenu přepočítat i zvlášť.

Banky zatím neumožňují navolit si položky balíčku služeb jednotlivě (s výjimkou Flexiúčtu od VÚB banky). Balíčky služeb jsou nabízeny v několika variantách - od základních až po ty, které dokáží splnit očekávání i těch nejnáročnějších klientů. Čím více služeb balík obsahuje, tím je jeho cena vyšší. U většiny balíků je standardní součástí platební karta (VISA, Maestro, MasterCard), služby elektronického bankovnictví a pravidelné zasílání výpisů z účtu. Se stoupající cenou balíku přibývají další služby: bezplatné výběry z bankomatů, bezplatné platby, doplňkové platební karty zdarma a pod.